Distriktskongress med S i länet

En delegation från Haninge har varit på distriktsårskongressen för Socialdemokraterna i Stockholms län.

Helgen den 23-24 april har en delegation från Haninge Arbetarekommun varit på distriktsårskongress i Upplands Väsby, där vi fått träffa socialdemokrater från hela länet. Vår delegation har fått lyssna till flera intressanta tal, däribland ett hemligt besök av finansminister Mikael Damberg och en videohälsning från statsminister Magdalena Andersson.

Haninges Åsa Westlund öppnade kongressen, och valdes dessutom till ordförande för distriktsstyrelsen i ytterligare två år. Aida Hadzialic, regionråd, lyfte sjukvården som är en av de viktigaste valfrågorna. Särskilt då vi avser att bygga ett sjukhus i Handen.

Dessutom vann delegationen quizet under lördagskvällen, och fick ta emot förstapriset i form av en kommande dörrknackning med Stockholms distriktsstyrelse. Vi ser fram emot att välkomna dem för att knacka dörrar och samtala med de boende i Haninge!

(I bilden på vår delegation saknas: Mikko Svensson, Staffan Engblom, Kent Renen Johansson, och Sten Viktorsson.)