Första maj med Socialdemokraterna i Haninge

Vi ska självklart fira arbetarrörelsens dag även i år, om än på ett lite annorlunda sätt. Vi ses från våra vardagsrum i stället för på Poseidons torg denna gång och laddar upp inför partiets stora livesändning.

Vi laddar upp inför partiets stora livesänding med:

• 10.00 Digital plakatmålning med vår plakatexpert Fredrik Fagerlund och tipsfemma

• 10.30 Första maj-appeller från Jan Andersson ordförande, Meeri Wasberg Gruppledare, Ulrika Runsala ordförande SSU Haninge, Birgitta Tångerby Facklig ledare, och Åsa Westlund Riksdagsledamot

Via videolänk och verktyget Zoom. Länk till Socialdemokraterna i Haninges första majfirande: https://zoom.us/j/94025750998

Längst ned finns instruktioner till Zoom.

Socialdemokraterna sänder live med ett program kl. 11.00. Sändningen kan du se på Socialdemokraterna Facebook-sida och på Socialdemokraternas Youtube. Sändningen visas även på SVT Forum. Där får du bland annat höra tal från Stefan Löfven och Karl-Petter Thorwaldsson, se inslag från olika håll i landet och på ett digitalt sätt stå mitt i folkrörelsesamlingen.

Tips på vad du kan du göra för att visa att du firar 1 maj med oss:

• Mejla ett valfritt förstamajbudskap [email protected] och få tillbaka ett digitalt första majplakat som du kan dela med vänner.

• Uppdatera din profilbild med årets första maj-märke: www.facebook.com/profilepicframes/?selected_overlay_id=3034030263314722

• Häng ut något rött från balkongen eller fönstret. Ta en bild och ladda upp på sociala medier med #förstamaj

• Köp årets första maj-märke och dela med dina vänner när du har det på dig. Du hittar det här: https://socialdemokraternapub.shop.strd.se/product/0/0/0/479090

• Följ livesändningen, delta i kommentarsfälten och uppmana partikamrater från hela landet att göra det samma.

10.00 Incheckning: med digital plakatmålning och tipsfemma

10.28 Jan Andersson hälsar välkomna

10.30 Första majappeller: Meeri Wasberg, Ulrika Runsala SSU, Birgitta Tångerby Facklig ledare, Åsa Westlund Riksdagsledamot

10.45 Jan Andersson avslutar mötet

10.50 Avmarsch till partiets stora firande

11.00 Partiets livesändning startar

——————————————————————————————-

Zoom – så här deltar du i ett möte

Inför mötet, dator/smartphone/surfplatta

1. Klicka på länken https://zoom.us/j/94025750998 eller kopiera den i en webbläsare.

2. Smartphone/Surfplatta: Ladda ned appen ”Zoom cloud meetings” I god tid innan mötet klickar du på länken. Appen som är installerad i din Smartphone/Surfplatta går igång. Om mötesansvarig inte öppnat mötet hamnar du i vänteläge.

3. Dator: Första gången du klickar på en möteslänken ombeds du ladda ned Zoom. Acceptera förfrågan om att ladda ned Zoom. Efter du har gjort det så kan du behöva klicka på länken i mejlet igen.

4. Om du uppmanas att ange namn (”Please enter your name”) – skriv in För- och Efternamn.

5. Om fråga kommer upp (”To hear other please join audio”) – Välj: “Call using Internet Audio”.

Här är en hjälpvideo för att ladda ned och ansluta till zoom första gången via en dator: https://www.youtube.com/watch?v=vFhAEoCF7jg&feature=youtu.be

SSU Haninge agerar Zoom-support före och under mötet, behöver du hjälp med Zoom?

Ring:

Ulrika: 073-043 87 24