Utdelning av Brantingmedaljen

På årsmötet har vi delat ut Brantingmedaljen till fyra av våra medlemmar.

Under vårt årsmöte den 26/3 passade vi på att dela ut Brantingmedaljen till några av våra medlemmar, för att tacka för lång och trogen tjänst.

Maria Levin, Jorge Galvez Paz, Tommy Rådberg och Jaan Ungerson är våra medaljörer detta år. Jorge, Tommy och Jaan tog emot medaljen under själva årsmötet. Maria Levin kunde inte närvara på årsmötet och tog emot medaljen vid ett senare tillfälle. Här nedan följer några ord från Jorge Galvez Paz om utmärkelsen:

”Jag är mycket stolt, och blev mycket rörd idag för den fina ceremoni som anordnades i Haninges kommunfullmäktigesal, när jag hedrades med Brantingmedaljen. Samt blev vald att kandidera igen till kommunfullmäktige för perioden 2022-2026.

Vi ska fortsätta att fira, med kampen för att försöka förverkliga våra idéer. Eftersom en vis man sade att ett hekto handling har ett värde av ett ton teori”

Vi önskar ett stort grattis till våra Brantingmedaljörer, och tackar dem för deras bidrag genom åren till Socialdemokraterna i Haninge!